7 PETUA MENDAPATKAN KULIT CANTIK

 


Bagi kebanyakan wanita, sebahagian daripada rutin pagi dan petang mereka melibatkan rejimen penjagaan kulit menggunakan krim, pelembap, tonik, losyen, dan sebagainya. Mengapa wanita meletakkan diri mereka melalui ini? Untuk memerangi tanda-tanda penuaan, dan untuk mengekalkan penampilan muda dan kulit yang cantik! Walau bagaimanapun, berapa ramai wanita yang menganggap apa yang terkandung dalam produk yang mereka gunakan?

Sesetengah wanita mungkin tidak menyedari bahawa apa yang mereka letakkan pada kulit mereka sebenarnya boleh menjejaskan apa yang mereka cuba cegah sejak awal. Malah, rata-rata wanita meletakkan dua belas produk pada kulitnya setiap hari, yang kebanyakannya mengandungi bahan pengawet kimia berbahaya. Dr. Myron Wentz, pengasas dan pengerusi Sains Kesihatan USANA berkata tentang kecantikan dalam majalah "USANA Health Sciences" terbitan Jun/Julai 2005: "Ada yang mengatakan bahawa kecantikan hanya mendalam pada kulit. Mengarut! Saya percaya itu benar. kecantikan adalah cerminan kesihatan sebenar, dan kesihatan sebenar bermula jauh di dalam setiap dan setiap sel dalam badan. Tetapi kesihatan sebenar dan kecantikan sebenar mempunyai komponen luaran, itulah sebabnya kita memerlukan perlindungan daripada penghinaan alam sekitar seperti sinaran matahari, bahan pencemar dalam badan kita. alam sekitar dan kesan pengeringan udara... Hakikatnya, anda tidak boleh mempunyai badan yang sihat jika kulit anda tidak sihat. Dan kulit anda tidak boleh sihat jika anda tertakluk kepada bahan toksik yang akhirnya diserap ke dalam badan awak."

Jadi, apa yang wanita boleh buat? Bagaimanakah mereka boleh memerangi pencemar alam sekitar, kesan sinaran suria, dan kesan pengeringan udara? Bagaimana mereka boleh yakin bahawa mereka menggunakan produk yang terbaik untuk kulit mereka supaya mereka boleh sihat luar dan dalam? Berikut ialah 7 petua untuk membantu dalam proses ini:

1. Berhati-hati dengan apa yang terdapat dalam produk penjagaan kulit. Gunakan produk yang semuanya semulajadi sebanyak mungkin.


2. Cari produk yang mengandungi Teknologi Pembaharuan Permukaan Dermal (DSR). DSR menghaluskan tanda-tanda penuaan yang sedia ada seperti garis ketawa, kaki gagak, dan kusam.

3. Gunakan produk yang mempunyai regenisomes. Regenisomes menembusi kulit untuk mempercepatkan pembaharuan sel selepas pendedahan matahari. Mereka juga menggunakan cahaya fotosom untuk membatalkan kerosakan matahari, dan mempunyai ultrasom untuk memperbaharui kulit semasa tidur.


4. Cari produk dengan Proteo-C dan Proflavonol-T. Kedua-dua vitamin ini melindungi kulit daripada penuaan pramatang yang disebabkan oleh matahari, pencemaran, dan faktor persekitaran yang lain. Mereka juga menyediakan nutrisi lanjutan kepada kulit untuk memastikan ia kelihatan licin dan tegang.

5. Jika boleh, gunakan produk yang bebas paraben. Paraben ialah bahan pengawet kimia sintetik yang digunakan secara meluas dalam produk penjagaan diri seperti syampu, perapi, produk penggayaan rambut, solekan, topeng muka, losyen dan krim kulit, dan deodoran. Mereka juga biasanya ditemui dalam losyen bayi, syampu dan produk penjagaan diri lain untuk bayi dan kanak-kanak. Selain itu, paraben terdapat dalam banyak makanan dan produk farmaseutikal. Penyelidik mula menemui paraben dalam tumor payudara manusia yang jinak dan malignan. Walaupun beberapa kajian telah mencabar ketoksikannya dalam banyak produk dan mempersoalkan kesan jangka panjangnya terhadap manusia, menggunakan produk yang bebas paraben boleh menghapuskan risiko pendedahan kepada bahan kimia berbahaya ini.


6. Minum banyak air! Air menghidratkan kulit dan rambut serta membuang toksin keluar dari badan.


7. Hadkan tekanan atau belajar menguruskannya dengan berkesan. Tekanan adalah berbahaya dari segi emosi dan fizikal. Cari aktiviti penghilang tekanan yang paling berkesan dan gunakannya setiap hari!

Ikuti 7 petua untuk kecantikan dan kesihatan sebenar di atas.

Post a Comment

0 Comments